Pentru a va îmbunătăți experienţa de navigare, acest site folosește cookie-uri. Navigând în continuare vă exprimați acordul pentru folosirea lor. Mai multe detalii puteți găsi Aici. [x]
Politica de returnare | ErgoHuman - scaunul ergonomic nr.1 in lume

Politica de returnare

Informatii privind dreptul de retragere

Conform OUG 34/2014 “Consumatorul beneficiază de o perioadă de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanţă sau dintr-un contract în afara spaţiilor comerciale, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere şi fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art.13 alin.(3) şi la art.14” (din aceeasi OUG).

Perioada de retragere expiră în termen de 14 zile de la data încheierii contractului, în cazul contractelor de prestări de servicii sau ziua în care consumatorul sau o parte terță, alta decât transportatorul și care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a produselor, in cazul contractelor de vanzare, sau a ultimului produs (daca comanda este livrata in mai multe loturi sau piese).

Înainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul informează comerciantul cu privire la decizia sa de retragere din contract, prin una din variantele: model formular de retragere sau o declaratie neechivoca in care consumatorul isi exprima decizia de retragere din contract, facuta pe mail sau trimisa prin posta la QMOBILI, Sos Pacurari nr.131-131A, Tr.2, SP.3, Iasi, 700544.

Prevederile OUG 34/2014 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Persoanele juridice nu fac parte din aceasta categorie, prin urmare aceasta lege nu se aplica in cazul lor.

Clienti persoane juridice pot returna un produs achizitionat de la QMOBILI in termen de 14 zile, doar cu acceptul QMOBILI si ramane strict la latitudinea QMOBILI daca il accepta sau nu il accepta, iar conditia esentiala este ca produsul returnat sa fie in ambalajul original cu sigiliul sau ambalajul nedesfacut (trebuie sa fie in stare identica cu cea din momentul receptiei), iar taxele de transport pentru livrarea initiala si pentru returnarea produsului vor fi suportate de catre client. QMOBILI poate refuza returul chiar daca conditia de produs cu ambalaj cu sigiliu/nedesfacut este indeplinita.

 

Obligațiile care revin comerciantului în cazul retragerii

Comerciantul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată şi, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.

Rambursarea integrala a sumelor primite ca plata sau a contravalorii produselor achizitionate de la QMOBILI se va face prin aceeaşi modalitate de plată folosita de consumator pentru tranzacţia iniţială cu exceptia cazurilor cand consumatorul plateste cash la curier cand rambursarea se va face prin transfer bancar  in contul IBAN specificat de consumator.  

QMOBILI va putea amana rambursarea sumei pana la receptionarea produselor care au facut obiectul vanzarii sau până la momentul primirii unei dovezi din partea consumatorului conform căreia acesta a trimis produsele către profesionist, luându-se în considerare data cea mai apropiată.

 

Obligațiile consumatorului în cazul retragerii

Produsele pot fi predate unei persoane autorizate (curier) sau pot fi inmanate personal la adresa noastra din Str. Antreprenorilor nr.18C, loc Tomesti, jud Iasi, Romania, fără întârziere nejustificată si in decurs de maxim 14 zile de la data la care acesta a comunicat comerciantului  decizia sa de retragere din contract.

Se recomanda utlizarea aceluiasi serviciu de transport folosit la receptionarea produselor. Comerciantul nu este obligat să ramburseze costurile suplimentare în cazul în care consumatorul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de comerciant.

Indiferent cine gestioneaza modul de returnare a produselor (cine organizeaza transportul), QMOBILI sau consumatorul, cheltuielile de returnare vor fi suportate de catre consumator iar responsabilitatea returului (manipulare/ambalare/transport) este 100% a consumatorului pana la predarea fizica catre un reprezentant QMOBILI (curierul care face transportului nu este reprezentant QMOBILI).

In cazul in costul de transport  nu va platit de catre consumator la momentul expeditiei costurile de transport aferente returului vor fi de 25lei pentru primul kilogram si 2.5 lei pentru restul kilogramelor, iar greutate tarifata va fi greutatea ce mai mare dintre la greutatea fizica si greutatea volumetrica ( Lxlxh/5000 in cm), la care se adauga indexul de combustibil afisat pe siteul curierul FAN Courier pentru luna respectiva. Deasemenea daca localitatea de expeditiei este inafara razei de acoperire a curierului se va percepe un cost 2.5lei/km in functie de grila curierului respectiv.
Exemplu 1: un colet de 5kg fizice cu dimensiunile de50x60x30 (cu greutatea volumetrica de 18kg)  livrat intr-o localitate principal, va fi tarifat la 18kg, dupa formula 1x25+17*2.5=67.5lei la care se adauga indexul de combustibil 8%.(exemplu orientativ pentru acest calcul) si va rezulta cu cost de 72.9lei
Exemplu 2: un colet de 5kg fizice cu dimensiunile de50x60x30 (cu greutatea volumetrica de 18kg)  livrat intr-o localitate din afara razei de acoperire a curierului cu 15km, va fi tarifat la 18kg si 15 km aditionati , dupa formula 1x25+17x2.5+15x2.5=105lei. a care se adauga indexul de combustibil 12%.(exemplu orientativ pentru acest calcul) si va rezulta cu cost de 117.6lei.

Ambalarea corespunzătoare a produsului pentru transport este exclusiv responsabilitatea expeditorului/consumatorului. Recomandam utilizarea ambalajului original, pentru a asigura protejarea produsului impotriva riscurilor aparute pe durata transportului si pentru a asigura posibilitatea de revanzare a produsului.

Produsele vor fi returnate in aceeasi stare in care au fost livrate, in ambalajul original nedeteriorat, cu toate accesoriile acestuia, cu etichetele de identificare si sigiliile intacte, cu toate documentele primite si cu o copie dupa factura fiscala.

In cazul in care consumatorul solicita retragerea din contract in cadrul termenului legal de retragere din contract, trebuie sa returneze si eventualele cadouri  sau materiale promotionale de care produsul respectiv a fost insotitCadourile sau materialele promotionale trebuie returnate in acceasi stare in care au fost primite, nefolosite si nedeteriorate (cu ambalajul intact). In cazul in care, acestea nu vor fi returnate, valoarea produselor cadou se va reține din valoarea produsului returnat, în conformitate cu prețurile de raft.

Daca s-au achizitionat mai multe produse de acelasi fel si se doreste returul pe toate, doar unul din produse poate fi desigilat. Returul celorlalte produse se accepta doar daca sunt sigilate.

 

Diminuarea valorii bunurilor returnate

Deoarece, în cazul contractelor la distanță consumatorul nu are posibilitatea de a verifica bunurile înainte de încheierea contractului, acestuia i se permite sa inspecteze si sa verifice bunurile în măsura în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a acestora.

"Consumatorul este responsabil doar în ceea ce priveşte diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi functionarii produselor."

In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul 47, pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a produselor, consumatorul trebuie să le manipuleze și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin fizic. De exemplu, consumatorul ar trebui doar să probeze un articol de îmbrăcăminte, nu să îl poarte.

Manipulările acceptate pentru determinarea naturii, calității și funcționării bunurilor sunt:
- deschiderea fără distrugerea sau deteriorarea ambalajelor originale;
- inspectarea vizuală, tactilă și olfactivă a produselor (atunci când nu se încalcă alte prevederi);
- în cazul produselor care nu necesită montarea de accesorii consumabile sau racordarea la alte utilități decât energia electrică se permite alimentarea numai cu energie electrică și pornirea/oprirea acestora;
- în cazul produselor care necesită montarea de accesorii consumabile (de ex.: filtre, perii, cartușe de imprimantă, toner etc.) sau racordarea la alte utilități decât energia electrică (de ex.: apă, gaz metan, aer comprimat etc.) se permite alimentarea numai cu energie electrică și pornirea/oprirea acestora și nu se permite montarea accesoriilor consumabile.

Produsele electronice și electrocasnice se probează numai prin pornirea și oprirea lor, nu prin folosirea acestora. Prin urmare, în timpul perioadei de retragere, consumatorul trebuie să mânuiască și să inspecteze bunurile cu grija necesară, pentru a nu le diminua valoarea.

In cazul in care consumatorul își exercită dreptul de retragere  din contract in perioada legala de retragere de 14 zile, după ce a utilizat bunul într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a acestuia, cumparatorul  este responsabil pentru eventuala diminuare a valorii produsului.

Accesoriile aflate în cutia produsului (manuale de utilizare, pliante, cabluri, etc.) precum și ambalajul original al acestuia (pungi, cutii, suporți de siguranță, elemente de protecție din carton etc.) fac parte integrantă din produs.

Ca urmare, atunci cand isi exercita dreptul de retragere din contract, consumatorul trebuie sa returneze, dar nu este obligat, produsul in ambalajul original nedeteriorat împreună cu toate accesoriile acestuia. Nu tăiați ambalajul original și nu lipiți etichete sau banda adeziva pe acesta.

In cazul în care bunul returnat prezinta ambalaj original deteriorat sau incomplet, accesorii si piese utilizate, deteriorate sau lipsa, etichete sau sigilii rupte, certificat de garantie sau manual de instructiuni deteriorate sau lipsa, consumatorul este responsabil în ceea ce priveste diminuarea valorii acestuia.

Orice modificare a starii produsului ce face imposibila vanzarea acestuia ca nou, duce la aplicarea unei proceduri de returnare supusa unor taxe de readucere a produsului la stadiul initial in care a fost livrat, daca este posibil. Taxele sunt cuprinse intre 0 si 100% din pretul de raft al produsului, reprezentand costuri de curatare, igienizare, înlocuire a eventualelor piese si accesorii deteriorate sau lipsa pentru aducerea produsului la stadiul de nou.

Valoarea finala este stabilita in functie de valoarea pieselor si accesoriilor ce trebuiesc inlocuite, la care se adauga si manopera de reconditionare a produsului si va fi comunicata consumatorului dupa primirea si constatarea produselor returnate.

Produsele returnate, cu urme de uzura, pete, zgarieturi, indoituri, fisuri, lovituri, ciobituri, socuri mecanice/electrice, urme de contact cu lichide, lipici sau alte substanțe, urme de oxidare, praf în exces, produsele expuse la umiditate, apa, soare, depozitate in conditii improprii, se accepta retur numai dupa aducerea lor la conformitate.

Neacceptarea costurilor de aducere a produsului la starea de nou echivaleaza cu reexpedierea produsului la consumator iar costurile legate de transport vor fi suportate de catre consumator.

In cazul retururilor QMOBILI ofera 5 zile de depozitarea gratuita in depozitul propriu pt produsele returnate, urmand ca dupa cele 5 zile sa se perceapa o taxa de depozitare de 5 lei/zi/produs. Costurile de depozitare vor fi scazute din suma ce trebuie restituita catre consumator.

Produsele si aparatele electrocasnice care, prin natura lor, fac parte din categoria produselor ce nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena, vor fi acceptate retur doar sigilate, sau in anumite cazuri, numai dupa aducerea lor la stadiul initial, ceea ce include: curatarea produsului in totalitate, schimbarea filtrelor de praf, inlocuirea accesoriilor care intra in contact cu particule si alte elemente ce pot provoca diverse alergii sau pot afecta sanatatea altor persoane (ex: par de animale, par uman, mucegai, diverse produse alimentare, etc.), înlocuirea eventualelor piese deteriorate sau lipsa, inlocuirea accesoriilor deteriorate sau lipsa.

 

Nu se accepta la retur urmatoarele categorii de produse:

  • produse de ingrijire personala sau accesoriile acestora, indiferent daca au fost sau nu utilizate dupa desigilare: aparate de tuns, aparate de barbierit, epilatoare, perii de par, uscatoare de par, perii rotative, placi de indreptat parul, periute de dinti, termometre, foarfece, etc.;
  • produsele vandute sigilate din motive de igiena (rezerve periute de dinti, casti in ear, etc.);
  • produse pentru bucatarie, vase si ustensile de gatit, tacamuri desigilate;
  • electrocasnice de bucatarie destinate prepararii alimentelor sau bauturilor, folosite sau cu urme de uzura - masini de tocat, mixere, masini de facut paine, roboti de bucatarie, storcatoare de fructe si legume, mixere si blendere, expresoare, rasnite, masini de gatit;
  • electrocasnice mici, produse de ingrijire a locuintei sau a tesaturilor utilizate: fiare sau statii de calcat folosite sau cu urme de calcar, aspiratoare care prezinta urme de utilizare;
  • electrocasnice mari instalate sau cu urme de uzura: aparate de aer conditionat care au fost instalate; masini de spalat rufe sau vase care au fost montate/puse in functiune sau care prezinta urme de apa sau detergent; frigidere, cuptoare, plite sau hote care au fost montate sau folosite; aragaze care au fost bransate la sursa de gaz;
  • chiuvete, baterii si alte accesorii sanitare desigilate sau instalate;
  • produse alimentare, cosmetice, de curatenie, produse pentru copii sau nou-nascuti, produse de lenjerie intima daca au fost desigilate;
  • accesoriile consumabile desigilate (cartuse de imprimanta, toner, etc.);
  • produse software, jocuri si licente desigilate (sisteme de operare, aplicatii, antivirusi, extensii de garantie, etc.).

 

Conform Art.16, sunt exceptate de la dreptul de retragere in ceea ce priveste contractele la distanta şi contractele în afara spaţiilor comerciale urmatoarele:

  • a) contractele de prestări de servicii, după prestarea completă a serviciilor, dacă executarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere după executarea completă a contractului de către profesionist;
  • b) furnizarea de produse sau servicii al căror preţ depinde de fluctuaţiile de pe piaţa financiară pe care profesionistul nu le poate controla şi care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;
  • c) furnizarea de produse confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;
  • d) furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
  • e) furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator;
  • f) furnizarea de produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
  • g) furnizarea de băuturi alcoolice al căror preţ a fost convenit în momentul încheierii contractului de vânzare, a căror livrare nu poate fi efectuată înainte de 30 de zile şi a căror valoare reală depinde de fluctuaţiile de pe piaţă pe care profesionistul nu le poate controla;
  • h) contractele în cazul cărora consumatorul a solicitat în mod special profesionistului să se deplaseze la domiciliul său pentru a efectua lucrări urgente de reparaţie sau de întreţinere. Dacă, cu ocazia unei astfel de vizite, profesionistul prestează alte servicii în afara celor solicitate în mod expres de consumator sau furnizează alte produse decât piesele de schimb indispensabile pentru executarea lucrărilor de întreţinere sau de reparaţie, dreptul de retragere se aplică respectivelor servicii sau produse suplimentare;
  • i) furnizarea de înregistrări audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate după livrare;
  • j) furnizarea de ziare, periodice şi reviste, cu excepţia contractelor de abonament pentru furnizarea de astfel de publicaţii;
  • k) contractele încheiate în cadrul unei licitaţii;
  • l) prestarea de servicii de cazare, pentru alt scop decât cel rezidenţial, transport de mărfuri, închiriere de maşini, catering sau serviciile privind activităţile de agrement, în cazul în care contractual prevede o dată sau o perioadă de executare specifică;
  • m) furnizarea de conţinut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere.

 

Cererea de retragere din contract si implicit de retur se poate face:

  • completand formularul de retur;
  • cerere in scris pe email ; 
  • cerere in scris trimisa prin posta la QMOBILI, Sos.Pacurari nr.131-131A, Tr.2, SP.3, Iasi, 700544.

Pentru informatii suplimentare ne puteti contacta telefonic, L-V 10:00-16:00.